Friday, August 8, 2014

Çok Hesaplı!



Mevcut mantık Türkiye”de ‘cost effective’ (hesaplı) konusunu bence şöyle anlıyor:

Yapılan işin tüm maliyetleri çok düşük olmalı, ama aynı zamanda çok yaratıcı olmalı ve ‘vay be!’ dedirtmeli.

Ancak hızlı üretilebilir yaratıcı çözümlerden elde edilen başarıyı getiren yaratıcı fikrin değeri ile ilgili olarak genellikle yaklaşım: “3 kuruşa üretilen projenin yaratıcı fikrine bu kadar para ödenir mi?!” seviyesinde kalıyor.
Bu seviyede bir iş yapma anlayışı ile hareket eden bir pazarlama ve reklam sektörünün günün sonunda çakma fikirlere prim veren bir yer haline geliyor olması elbette şaşırtıcı olmamalı.

Bu durumun en büyük sorumlusu bence reklam sektörün kendisi. Sermayesi, dinamosu, itici gücü ve varlık sebebi fikir olan bir sektörün, bu kavramı, yapım ve medya gerçeklerine kurban ederek, sadece romantik söylemlerde yaşatmasının kaçınılmaz sonucunu deneyimliyoruz.

Orijianllik ve yaratıcılıkta bir yurt dışı kadar olamadınız demesini iyi bilen reklamveren ise, maalesef sürekli olarak iğneyi de çuvaldızı da başkalarına saplamaktan zerre kadar cekince duymamakta. Bu satırları okuyup burun kıvıran veya daha az evvel hakkını afiyelte yedikleri bir grup insanın fikri üstünden, işini oldukça ucuza mal etmis olmanın sevinci içinde olanların, belki de tatlı sevinçlerini kursaklarına dizmiş olabilir bu satırlar. Bu arada ahlaki açıdan rahatsız olmaktan çok, sinirlenerek çemkirdiklerinden de eminim.


Birbirimizi sanki hiç tanımıyormuşuz gibi yapmayı seven ve sonra da samimiyet gibi hiç ağıza alınmayacak kavramlar üzerinden retorik üretenlere hitap olunur.

No comments:

Post a Comment